مجموعه مقالات فصلنامه مهندسي حمل و نقل در سیویلیکا منتشر شد
مجموعه مقالات فصلنامه مهندسي حمل و نقل در سیویلیکا نمایه سازی و منتشر گردید.
به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور (callforpapers.ir) این ژورنال در چهار دوره تا کنون 126 عنوان مقاله تخصصی به زبان فارسی منتشر کرده است. کلیه مقالات از طریق سیویلیکا قابل جستجو و دریافت می باشند.
لازم به ذکر است فصلنامه مهندسي حمل و نقل تحت حمایت پایگاه سیویلیکا بوده و از این پس علاقه مندان می توانند فراخوان دریافت مقاله این نشریه را بر روی سیویلیکا مشاهده نمایند.
لیست مقالات منتشر شده فصلنامه مهندسي حمل و نقل:
دوره اول 1388-1389 :
- تأثير بهبود رفتار سايشي چرخ هاي فولادي بر ايمني سير قطارمطالعه موردي: واگن مسافري مسير تهران- ميانه
- ارايه الگوريتم و مدل ارزيابي تحليل سوانح ريلي با استفاده از سيستم هاي هوشمند عصبي- فازي (مطالعه موردي خروج از خط
- بررسي و توسعه مدل شاخص كيفيت جهت خطوط بتني در راه آهن
- پيشنهاد رابطه محاسبه مقاومت بتن محصور شده در ستونهاي پل هاي بتن آرمه تقويت شده به كمكFRP
- مطالعه عددي تأثير مشخصات چرخ هواپيماهاي مسافري در ميزان صدمات واردبر روسازي فرودگاه
- معرفي الگوريتم مناسب كنترل فعال براي كاهش اثرات ناشي از زلزله هاي نزديك گسل در پل هاي بزرگراه
- بررسي نقش مشخصات سيستم حائل ريل در تحليل روسازي راه آهن
- مقاوم سازي لرزه اي پلهاي قوسي مصالحبنايي به روش پس تنيدگي با استفاده از روش المان مجزا
- مدل مكا نيابي پار كهاي لجستيكي جهت ارايه خدمات به ترانزيت بار در منطقه اكو
- بهينهسازي عملكرد ترافيكي بزرگراه به روش مديريت شيبراهه با استفاده از يك مدل برنامه ريزي رياضي
- تخمين مدول بستر ريل براساس مشخصات اجزاي روسازي بالاستي
- بررسي تأثير مشخصات خاكريز در خط ريلي بر كاهش ارتعاشات ناشي از عبور قطار
- تحليل آماري دماهاي يخبندان با رويكرد مديريت ريسك يخبندان هاي جاده اي در استان هاي لرستان و چهارمحال و بختياري
- مدل تخصيص ناوگان گشتهاي امداد خودرودر شبكه بزرگراهي شهري
- ارزيابي مشخصات مخلو طهاي آسفالتي گرم كف قيري توليد شده با استفاده از دو نوع قيرWMA-Foam
- بررسي اثر ژئوسنتتي كها بر افزايش مدول خط آهن بر اساس نتايج بارگذاري ميداني ومقايسه آن با نتايج تحليل عددي
- معرفي شاخص ايمني ترمزگيري اضطراري جهت تشخيص به موقع تصادفات جلو به عقب
- متدولوژي و ارزيابي كاربرد مد لهاي لاجيت در انتخاب مسير رانندگان
- تعيين طول آستانه و بحراني ترك زيرسطحي براي چرخ سامانه ريلي ايران
- مدلسازي تخصيص ناوگان اتوبوسراني شهري با استفاده از شبكههاي عصبي مصنوعي مطالعه موردي: مشهد مقدس
- ارائه مدل پيشبيني مدول مركب برشي G* و زاويه فازي δ قير تحت اثرفرسودگي
- تأثير بافت درشت روسازي دركنترل لغزندگي و كاهش تصادفات جاده اي
- طراحي خطوط شبكه اتوبوسراني شهري با استفاده از روش جستجوي ممنوع
- ارزيابي ريسك آتش سوزي قطارهاي مسافري ايران با استفاده از رويكردFMEA فازي- تئوري گري
- بررسي تأثير تعداد پايه هاي مياني در تعداد مودهاي مؤثر در ارزيابي لرزه اي پلها به روش تحليل پوش آور مودال
- مسيريابي بهينه بر اساس معيار زمان با توجه به شرايط متغير تراف كيي
- تحليل و پيش بيني نشست سطحي زمين ناشي از تونلسازي )مطالعه موردي: پروژه خط 2 قطار شهري تبريز
- تعيين تعداد بهينه اتصال بر اساس معيار نزد كيي نتايج تخصيص به مشاهدات حجم در كمان: مطالعه موردي شهر مشهد
دوره دوم، 1389-1390:
- ارائه يك مدل زمان بندي جرثقيل محوطه در ترمينالهاي كانتينري
- روشي براي مسيريابي بهينه در حمل و نقل همگاني يكپارچه شبكه اتوبوس و اتوبوس تندرو
- توسعه يك مدل تحليلي از علل و پيامدهاي ناشي از خروج از خط قطار مسافري در راه آهن جمهوري اسلامي ايران
- بررسي و انتخاب سيستم سيگنالينگ مناسب به روش آنتروپي – پرومتي براي راه آهن چابهار – زاهدان
- شبيه سازي سازوكار انتقال برش در روسازيهاي بتني
- بررسي نقش پروفيلهاي ريل ايران در سايش و رفتار چرخهايي با پروفيل S1002 از طريق آناليز اندركنش پروفيلهاي نو
- فرايند ارزيابي اقتصادي و بهينه سازي در ايمن سازي مشخصه هاي هندسي راه
- مدل پيش بيني فراواني وقوع تصادف براي گذرگاههاي ريلي- جاده اي ايران
- روش جديد تانسوري سه بعدي جهت تشخيص آسيب لرزه اي در پايه بتني پلها با استفاده از سيگنالهاي پاسخ
- بررسي كارآيي نسبي حمل و نقل مسافري و باري استانهاي كشوردر طول برنامه سوم و سالهاي ابتدايي برنامه چهارم
- مدلي براي تخمين مدول برجهندگي مخلوط آسفالتي بازيافت شده با قيرامولسيون و سيمان
- تخمين تعداد تصادفات ترافيكي در مناطق شهري به كمك مدلهاي هم فزون
- مكانيابي بهينه جايگاههاي عرضه سوخت با استفاده از برنامه ريزي رياضي و سيستم اطلاعات جغرافيايي GIS، مطالعه موردي شهر مشهد
- يافتن كوتاه ترين مسير هميلتوني براي شهرهاي ايران با استفاده از الگوريتم هاي جستجوي ممنوعه و ممتيك
- ارزيابي اثر عدم قطعيت جعبه اي تقاضا در طراحي شبكه پيوسته و گسسته حمل و نقل،با استفاده از الگوريتمهاي ژنتيك و كلوني مورچگان
- حل يك مدل جديد براي مسأله مسيريابي وسائط نقليه با در نظر گرفتن ايمني در حمل و نقل مواد خطرناك
- تع يين سيكل رانندگي به روش مونت كارلو به منظور بررسي تناسب خودرو با كاربري آن
- تعيين چقرمگي شكست فولاد ريل UIC60 با استفاده از آزمايش ضربه شارپي در دماهاي مختلف
- ارزيابي خطوط اتوبوس راني با استفاده از سامانه اطلاعات مكاني و تحليل پوششي داده ها، مطالعه موردي: خطوط اتوبوس راني تهران
- يك مدل چندهدفه برنامه ريزي خطوط مسافري با در نظر گرفتن تنوع و محدوديت ناوگان و با استفاده از روش برنامه ريزي آرماني
- ارائه يك مدل زمان بندي جرثقيل محوطه در ترمينالهاي كانتينري
- روشي براي مسيريابي بهينه در حمل و نقل همگاني يكپارچه شبكه اتوبوس و اتوبوس تندرو
- توسعه يك مدل تحليلي از علل و پيامدهاي ناشي از خروج از خط قطار مسافري در راه آهن جمهوري اسلامي ايران
- بررسي و انتخاب سيستم سيگنالينگ مناسب به روش آنتروپي – پرومتي براي راه آهن چابهار – زاهدان
- شبيه سازي سازوكار انتقال برش در روسازيهاي بتني
- بررسي نقش پروفيلهاي ريل ايران در سايش و رفتار چرخهايي با پروفيل S1002 از طريق آناليز اندركنش پروفيلهاي نو
- فرايند ارزيابي اقتصادي و بهينه سازي در ايمن سازي مشخصه هاي هندسي راه
دوره سوم؛ 1390 -1391:
- بررسي اثر ترانشه هاي v شكل جهت كاهش ارتعاشهاي محيطي ناشي از حركت قطار
- تخصيص بهينه لوكوموتيوها به قطارهاي برنامه ريزي شده در راه آهن جمهوري اسلامي ايران
- مدل سازي انتخاب مسير روز به روز رانندگان در شرايط عدم قطعيت با استفاده ازتئوري مجموعه هاي فازي
- انتخاب الگوريتم بهينه شبكه عصبي مصنوعي براي تحليل روسازي صلب راه ها
- شناسايي و اولويت بندي قطعات حادثه خيز راه با رويكرد قطعه بندي مسير و تحليل پوششي داده ها
- امكان سنجي آزمايشگاهي استفاده از خرده آسفالت بازيافتي به عنوان جايگزين سنگدانه در مخلوط بتن غلتكي روسازي
- بررسي تاثير تحريكات لرزه اي با شتاب اوجهاي مختلف در رفتار خطوط ريلي با استفاده از يك مدل عددي سه بعدي
- تحليل تقاضاي سفر شهري به روش فعاليت-مبنا:نمونه موردي منطقه سه شهرداري تهران
- بررسي تأثير برخي عوامل مربوط به شخص و وسيله نقليه بر وضعيت تقصير در سوانح ترافيكي كشور
- مدل سازي و تحليل ديناميكي واگن مسافري سرعت بالا در سامانه ريلي ايران
- ساخت و پرداخت مدل انحراف تقاضا در خطوط ويژه وسايل نقليه پرسرنشين به تفكيك ويژگيهاي كاربران
- ارايه روشي جهت بررسي راهكارهاي افزايش ظرفيت مسيرهاي ريلي با استفاده ازروش بهينه سازي همراه با مطالعه موردي مسير بادرود- اردكان
- بررسي سهم سياستهاي مديريتي حمل ونقل بر انتخاب طريقه هاي جايگزين سواري شخصي در سفرهاي كاري روزانه
- ضريب رفتار پلهاي بتني با سيستم جداسازي لرزه اي
- كاربرد آزمونهاي آماري در تشخيص خطاي انتشار در فرا تحليل اثرات ايمني نمونه موردي: فرا تحليل اثرات طرحهاي آرام سازي ترافيك شهري
- بررسي اجزاي محدود رفتار تيرهاي بتني تقويت شده پلها با مواد كامپوزيتي
- توسعه برنامه اي براي تحليل غيرخطي روسازيهاي انعطا فپذير
- يك روش پيشنهادي براي انتخاب گره اتصال براي بهبود نتايج تخصيص ترافيك،مطالعه موردي شهر مشهد
- تأثير پارامترهاي روسازي خط آهن در خروج از خط واگن در محل سوزن
- بهينه يابي مسير حمل ونقل كالا بين مراكز استان ايران،با استفاده از الگوريتم ژنتيك GA
- كاربرد تصميم گيري چند معياره در شناسايي نقاط پرحادثه: استفاده از روشهاي تحليل پوششي داده ها و تحليل همايي
- تأثير افزايش قيمت سوخت بر تقاضاي باري ريلي و سهم آن از حمل و نقل زميني
- كاهش متغيرهاي ورودي در فرآيند مدل سازي تصادفات آزادراهها با استفاده از روش تجزيه و تحليل مؤلفه هاي اصلي
- بررسي استفاده ازموادتثبيت كننده نانوپليمر CBR PLUS براي ساخت لايه هاي روسازي راه
- توسعه يك سيستم دانش مبناي مكانمند جهت پيش بيني تصادفات در مسيرهاي برون شهري
- بهينه سازي مسير تردد سرويسهاي حمل و نقل يك شركت،با استفاده از خوشه بندي و الگوريتم ژنتيك
- تحليل سرفاصله زماني به تفكيك تركيبات مختلف انواع زوج خودرودر شرايط جريان متراكم ترافيك ناحيه تداخلي آزاد راه
دوره چهارم؛ 1391-1392:
- اثر سيمان در كاهش حساسيت مخلوطهاي آسفالتي گرم به رطوبت
- بررسي همبستگي نتايج آزمايشهاي DCP، CBR و سه محوري سيكلي )در محور قم-سمنان
- روشي براي طرح اختلاط و بهينه سازي مخلوط هاي آسفالت بازيافتي امولسيوني
- بررسي ميداني تغييرات سختي جانبي خط آهن در قوس به روش خطي وغير خطي با استفاده از تراورسهاي معمولي و اصطكاكي
- پيش بيني عمر خستگي مخلوطهاي آسفالتي با استفاده از شبكه هاي عصبي
- تلفات ترافيكي ايران در چارچوب يك بررسي اقتصادي
- تأثير استفاده از قيرهاي اصلاح شده با مواد نانورس در عملكرد خستگي مخلوطهاي آسفالتي
- بكارگيري منطق فازي در مدلسازي انتخاب وسيله نقليه سفرهاي برون شهري
- بكارگيري روش AHP فازي گروهي در انتخاب بهترين تأمين كننده ناوگان ريلي
- بسط توابع زمان سفر- حجم براي راههاي دوخطه دوطرفه برون شهري ايران
- مدلسازي دلايل استفاده شهروندان از سواري شخصي در سفرهاي كاري به محدوده مركزي كلانشهر تهران
- ارايه طبقه بندي از انواع گراف دوگان و بكارگيري آنها دربهبود آناليزهاي مسيريابي
- ارايه مدل برنامه ريزي زمانبندي حركت قطارها با درنظر گرفتن محدوديتهاي ويژه مسيرهاي تك خطه در شبكه ريلي ايران
- يك روش پيشنهادي براي انتخاب گره اتصال براي بهبود نتايج تخصيص ترافيك،مطالعه موردي: شهر مشهد
- تأثير پارامترهاي روسازي خط آهن در خروج از خط واگن در محل سوزن
- اولويت بندي روشهاي حمل و نقل عمومي در شهر تهران به منظور اصلاح نظام تخصيص بودجه
- توسعه مدل رياضي مسأله مسيريابي حمل ونقل مواد سوختي تحت شرايط فازي – مطالعه موردي
- ارايه مدل پيش بيني عمر خستگي آسفالت متخلخل پليمري با رويكرد پديده شناختي تجربي
- رويكردي نو در بررسي پيش بيني پذيري ترافيك شهري مبتني بر تئوري آشوب وپيش بيني جريان ترافيك شهر مشهد مبتني بر سيستم فازي- عصبي تطبيقي چندگانه
- تعيين الگوي مميزي زيست محيطي راههاي كشور
- برآورد ظرفيت راه در زمان وقوع بحران با استفاده از شبيه سازي گلوگاه ترافيك
- تع يين ارزش زماني كاربران شبكه راه در معابر قيمت گذاري شده شهري
- شناسايي نقش اجزاي مختلف راههاي دو خطه دو طرفه بين شهري در ايمني با استفاده از يك رويكرد ناهمفزون
- مدل سازي انتشار آلاينده هاي ناشي از كارخانه آسفالت ودستگاه سنگ شكن پروژه هاي راه سازي)مطالعه موردي بانددوم محورسراب- بستان آباد
- تشخيص و بازشناسي علايم راهنمايي و رانندگي با استفاده از روش مبتني برمكانيزم توجه و رو شهاي طبقه بندي كلاسيك و ماشين بردار پشتيبان
- شبيه سازي عددي جريان هواي اطراف قطار مسافربري پارسي تحت اثر بادهاي عرضي
- اثرات مدل سازي كوله ها و مفاصل پلاستيك پايه ها در رفتار لرزه اي پل هاي بتني
- تخمين اضافه هزينه هاي عملياتي شركت هواپيمايي هما
- مديريت زيست محيطي حمل و نقل شهري اراك به كمك مدل سازي كاهش مصرف سوخت در مسيريابي مناسب به كمك GIS
- تحليل عملكرد الگوگذاري وتعيين اهداف ايمني راه با استفاده ازتحليل پوششي داده ها
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.