عناوین اصلي كارگاه:
* واژگان کلیدی در مدیریت بحران
* بحران و انواع آن
* مديريت ريسك
* معرفي مفهوم مديريت بحران و چرخه جامع مديريت بحران
* اصول و مباني مديريت بحران
* آشنايي با سامانه فرماندهي حادثه در مديريت بحران (ICS)
* پدافند غیرعامل و مدیریت بحران
* معرفی و مقایسه شیوه های مختلف ارائه مطالب به روش سنتی و امروزی
* آشنایی با مفهوم واژه اینفوگرافیک
* مزاياي استفاده از اينفوگرافيك
* معرفي انواع اینفوگرافیک و کاربردهای آن
* آشنايي با كاربردهاي اينفوگرافيك در حوزه مديريت بحران
* نقش خلاقیت در اینفوگرافیک و پرورش خوب دیدن
* ساختار و اجزاي اصلي اينفوگرافيك
* معرفي انواع اینفوگرافیک ها : ایستا (static) – پویا (dynamic) – تعاملي (interactive)
* تمرین استفاده از خلاقیت در طراحی اينفوگرافيك ها با استفاده از یک تصویر ساده
مخاطبان:
استفاده از اینفوگرافیک ها براي کسانی مفيد خواهد بود كه نياز دارند تا در کوتاه ترین زمان، بیشترین اطلاعات را در یک موضوع خاص به بهترین و ساده ترین شکل ممکن، ارائه و به مخاطب انتقال دهند و همچنين براي کسانی که می خواهند به گونه ای متفاوت، داده های خود را نمایش دهند. مهمترين مخاطبان كارگاه عبارتند از:
1- برنامه ريزان 2- مدیران 3- كارشناسان ارشد 4- اعضاي هيات علمي دانشگاه ها و مراكز پژوهشي 5- دبيران و معلمين 6- اصحاب رسانه 7- دانشجويان
مدت زمان كارگاه : 2 ساعت
تاريخ برگزاري كارگاه : شنبه 20 اسفندماه 1390 – از ساعت 10 تا 12
مكان برگزاري :
بزرگراه شهيد زين الدين، غرب به شرق بعد از پل استخر، خط كندرو، 20 متري توحيد، جنب پارك پليس، روبروي خيابان 18 شرقي- پايگاه ويژه پشتيباني مديريت بحران- ستاد مديريت بحران منطقه 4 شهرداري تهران- تلفن تماس: 77063000