به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور (callforpapers.ir) یکی از راههای افزایش تاثیرگذاری رسانهها در حوزه نفت روی مخاطبان، ارتقای دانش تخصصی فعالان عرصه رسانه به منظور انتقال دقیقتر و عمیقتر مفاهیم تخصصی صنعت نفت و گاز است. بدون تردید ارتقای سطح کیفی تولید محتوای محصولات رسانهای و نگارش اثربخش انواع فرآوردهها همچون خبر و گزارش و غیره میتواند زمینه درک عمیقتر از الزامات توسعه صنعت نفت و گاز در کشور، در میان مخاطبان را فراهم کند.
در گذشته واژهنامهها و دایرةالمعارفهایی درباره اصطلاحات صنعت نفت و گاز منتشر شده است، اما این آثار به طور خاص پاسخگوی نیاز عملی و نظری رسانهها نبوده است. بر این اساس، کتاب «دانشنامه رسانهای صنعت نفت» با هدف آگاهی جویندگان و فعالان عرصه خبررسانی به ویژه در روزنامهنگاری اقتصادی، از سوی «غزاله طایفه محمودی» و «محسن ایلچی» تالیف شده است.
این کتاب در قطع وزیری از سوی انتشارات چالش همزمان با برگزاری هجدهمین نمایشگاه بینالمللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی به بازار عرضه شده است.
«دانشنامه رسانهای صنعت نفت» در 528 صفحه شامل بیش از 1500 واژه، مفهوم یا عبارت پرکاربرد با موضوع تخصصی، فنی، مهندسی، اقتصادی، مالی، سیاسی و رسانهای است که خبرنگاران حوزه انرژی به صورت روزانه در برخورد با رویدادهای صنعت نفت و گاز، نظیر کنفرانسها و همایشهای خبری، تنظیم خبر، گزارش و مصاحبه با منابع خبری حوزه انرژی، با آن مواجه میشوند.
این کتاب نخستین اثری است که در حوزه صنعت نفت و رسانه به رشته تحریر درآمده است.
واژگان این دانشنامه از زاویه دید یک خبرنگار یا گزارشگر انتخاب و در چهار بخش شامل «نفت»، «گاز»، «پالایش و پخش» و «پتروشیمی» طبقهبندی شده است. علاقهمندان به تهیه این کتاب میتوانند با شماره تلفن 66414610 تماس بگیرند.