فراخوان نخستین اجلاس مدیران تحقیق، توسعه و فناوری
نخستین اجلاس مدیران تحقیق، توسعه و فناوری کشور 28 تا 29 بهمن ماه 1391 توسط شرکت همایش تجارت پارسیان و تحت حمایت رسمی سیویلیکا در تهران برگزار می شود.
به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور (callforpapers.ir) در این اجلاس که با حضور اساتید و متخصصین تحقیق، توسعه و فناوری در هتل المپیک برگزار می گردد، فرصت بسیار مناسبی جهت بحث و تبادل نظر و ارتقاء دانش، اطلاعات و مهارت مدیران و کارشناسان این حوزه مهیا گردیده است.
لذا از تمامی علاقه مندان دعوت می گردد جهت شرکت و ثبت نام در اجلاس و کسب اطلاعات بیشتربه وب سایت اجلاس مراجعه و یا با دبیرخانه آن تماس حاصل نمایند.
از مهمترین اهداف برگزاری نخستین اجلاس می توان به موارد ذیل اشاره کرد:
-
تبیین اهمیت، نقش و جایگاه تحقیق، توسعه و فناوری
-
توانمند سازی مدیران و کارشناسان تحقیق، توسعه و فناوری در حوزه های مختلف علم و صنعت
-
تقویت و تحکیم ارتباط بین پژوهش های دانش بنیان و تحقیقات کاربردی
-
هماهنگی و تجمیع آراء، افکار و عقاید در ارتباط با تحقیق، توسعه و فناوری
-
دستیابی به راهکارهای علمی و عملی جهت رفع معضلات و مشکلات پیش روی تحقیق، توسعه و فناوری
محورهای اصلی علمی این همایش به شرح زیر می باشد:
تحقیق و توسعه از دیدگاه ملی:
– اثرات تحقیق و توسعه در نیل به اهداف چشم انداز سال 1404
– مدیریت راهبردی تحقیق و توسعه جهت دستیابی به خودکفایی ملی
– نقش تحقیق و توسعه در ایجاد بستر مناسب جهت افزایش اشتغال و کارآفرینی
– ساز و کارهای لازم جهت جهانی شدن تحقیق و توسعه در کشور
تحقیق و توسعه از دیدگاه فناوری:
– جایگاه تحقیق و توسعه در دستیابی به فن آوریهای نوین امروز و فردا
– مدیریت تحقیق و توسعه در حوزه انرژی
– ارتباط بین مدیریت دانش و تحقیق و توسعه
تحقیق و توسعه از دیدگاه مدیریت:
ارزیابی اهمیت و جایگاه واحد تحقیق و توسعه در شرکتها و سازمانها و تعامل آن با مدیران ارشد
استراتژی های تحقیق و توسعه و ارتباط آن با توانمند سازی منابع انسانی
برنامه ریزی راهبردی تحقیق و توسعه جهت ایجاد خلاقیت، افزایش بهره وری و دستیابی به تعالی سازمانی
نقش تحقیق و توسعه در ساخت محصولات و ارائه خدمات مطابق با استانداردهای ملی و بین المللی
تحقیق و توسعه از دیدگاه اقتصادی:
– تحلیل هزینه ها و درآمدهای حاصل از واحد تحقیق و توسعه و عوامل موثر بر آنها
– نقش راهبردی واحد تحقیق و توسعه در مدیریت صحیح بحرانهای اقتصادی
تحقیق و توسعه از دیدگاه بازاریابی و برند سازی:
– نقش کلیدی تحقیق و توسعه در گسترش بازار و افزایش فروش محصولات و خدمات
– ارتباط تحقیق و توسعه با برند سازی و دستیابی به بالاترین سطح مشتری مداری
– مدیریت تحقیق و توسعه با رویکرد ایجاد مزیت رقابتی در تولید محصولات و ارائه خدمات
موانع و چالشها در تحقیق و توسعه:
– پیامدهای عدم توجه به تحقیقات دانش بنیان و رویکردهای توسعه ای
– بررسی و مقایسه چالشهای تحقیق و توسعه در بخشهای دولتی و خصوصی
– آسیب شناسی و آسیب زدائی تحقیق و توسعه
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.