مهلت ارسال مقاله به پنجمین کنفرانس بین‌المللی «روش‌های کمی و کیفی در کتابخانه‌ها

http://www.callforpapers.irپنجمین کنفرانس بین‌المللی «روش‌های کمی و کیفی در کتابخانه‌ها (QQML 2013)»، چهاردهم تا هفدهم خرداد ماه 1392 (چهارم تا هفتم ژوئن 2013) در دانشگاه «la Sapienza» در رم ایتالیا برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور (callforpapers.ir) از زمان برگزاری نخستین کنفرانس QQML در سال 2009، این کنفرانس چارچوبی برای ارائه رویکردها و پیشترفتهای صورت گرفته در تمامی جنبه‌های علوم کتابداری و اطلاع رسانی، فناوری، کاربرد و پژوهش بوده است.

روش‌های کمی و کیفی، به دلیل کاربردی بودن آنها در زندگی حرفه‌ای روزانه، به عنوان متداول ترین ابزارهای کتابداران شناخته می‌شوند. هدف QQM ارزیابی و توسعه خدمات، به معیارهای کارکردی اثربخشی و کارایی است.

«کنترل کتابشناختی»، «پژوهشهای کتابسنجی»، «تغییر در کتابخانه‌ها و تکنیکهای مدیریتی»، «تغییر در یادگیری، پژوهش و نیازهای اطلاعاتی و رفتار کاربران»، «استراتژی‌های ارتباطات»، «تحلیل داده و داده کاوی»، «ارزیابی و توسعه واسپارگاه‌های دیجیتالی»، «توسعه خدمات اطلاعات و دانش در کتابخانه‌های عمومی»، «کتابخانه‌های دیجیتال»، «همکاری‌های اقتصادی و توسعه»، «داده‌ها و اطلاعات انرژی»، «ارزیابی محیطی»، «توانایی و پایداری مالی»، «خدمات اطلاعات سلامت»، «مطالعات موردی تطبیقی و تاریخی در ارتباط با کتابداری»، «اطلاعات و داده‌ها درباره جنبه‌های مختلف غذا و کشاورزی»، «خدمات اطلاعات و دانش»، «سواد اطلاعاتی: به اشتراک گذاری اطلاعات، یادگیری مادام العمر»، «همکاری کتابخانه‌ای: مشکلات و چالش‌ها و در آغاز قرن بیست و یکم»، «تغییر در کتابخانه و فناوری»، «مدیریت»، «بازاریابی»، «موزه‌ها، کتابخانه‌ها و سازمان‌های فرهنگی»، «کتابداری حوزه موسیقی»، «سنجش عملکرد و تطابق»، «انتشارات»، «ارزیابی کیفیت و ترویج اطلاعات»، «فناوری و نوآوری در کتابخانه‌ها و تاثیر آن بر یادگیری، پژوهش و کاربران» و «انتقال فناوری و نوآوری در مدیریت کتابخانه» از جمله محورهای موضوعی برای پذیرش مقاله در پنجمین کنفرانس روشهای کمی و کیفی در کتابخانه‌ها محسوب می‌شوند.

بر اساس این گزارش، آخرین مهلت ارسال چکیده مقاله 30 آذرماه سال جاری (30 مارس 2013) خواهد بود.

علاقه‌مندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت http://www.isast.org/qqml2013.html مراجعه کنند.

 

 

 

 

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید