اولین فستیوال نوآوری های صنعت مواد غذایی
مرکز فن بازار ملی ایران (پارک فناوری پردیس) برگزاری رویدادهایی با عنوان «فستیوال بازار دارایی فکری» را برای توسعه مبادلات در بازار دارایی فکری در دستور کار خود قرار داده است. در این رویدادها که هر بار در یک حوزه تخصصی و یا کاربردی برگزار میشود، نوآوریها و اختراعات آن حوزه صنعتی شناسایی شده و پس از بررسی صلاحیت و اولویتبندی آنها بر اساس پتانسیل جذب سرمایه و تجاریسازی، به سرمایه گذاران و تولیدکنندگان آن صنعت معرفی میشوند.
به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور (callforpapers.ir)، در روز برگزاری فستیوال، حداکثر ۱۰ اختراع برتر برای سرمایه گذاران به صورت حضوری ارائه می شود و اختراعات دیگر نیز در قالب کتابچه فستیوال به مخاطبان معرفی میشود. در حاشیه این برنامه امکان مذاکرات رو در رو بین سرمایه گذاران و مخترعین فراهم می شود. صنعتگران و سرمایهگذاران در صورت علاقمندی برای سرمایهگذاری در هر نوآوری میتوانند اطلاعات تکمیلی را از کارگزار تبادل فناوری دریافت نموده و با مخترعین و نوآوران مذاکره اختصاصی داشته باشند.
اهداف فستیوال
اهداف کلی فستیوال عبارتند از:
- افزایش معاملات داراییهای فکری در بستر قانونی بازار دارایی فکری فرابورس ایران؛
- شناسایی نوآوران و مخترعان از یک طرف و سرمایهگذاران و صنعتگران از طرف دیگر در حوزههای تخصصی مختلف و ایجاد زمینه تعامل طرفین؛
- امکان ارائه حضوری نوآوری ها و اختراعات منتخب به جامعه سرمایهگذاران و صنعتگران کشور؛
- ارائه خدمات و مشاوره های حرفه ای به طرفین معامله توسط کارگزاران تبادل فناوری؛
مزیتهای بازار برای مخترعان حقیقی و حقوقی:
- امکان تجاریسازی نوآوری از طریق سرمایهگذاری مشترک، اعطای لیسانس و یا فروش مالکیت اختراع؛
- امکان توسعه و رشد تولید و بازار محصولات با ایجاد همکاری مشترک و استفاده از توانمندی سرمایهگذاران/صنعتگران؛
- استفاده از توانمندی مدیریتی و تولیدی صنعتگران در همکاریهای مشترک برای توسعه و ارتقای نوآوری و محصول؛
- وجود تسهیلات برای تکمیل مستندات جهت ارائه به سرمایهگذاران؛
- امکان معامله با تسهیلات مناسب به خریداران که موجب ایجاد مزیت بازاریابی میشود.
مزیتهای بازار برای سرمایهگذاران و صنعتگران:
- استفاده از اختراعات منتخب برای توسعه ردههای محصول شرکت با صرف هزینه و زمان کمتر؛
- امکان انتخاب از میان نوآوریهای مختلف برای توسعه و تکمیل سبد نوآوری شرکت با کاهش ریسک و هزینه تحقیق و توسعه با توجه به میزان توسعه یافتگی نوآوریها؛
- افزایش توانمندیهای شرکت در حوزه نوآوری و به تبع آن رشد توانمندی رقابتی در تولید و فروش؛
- وجود تسهیلات خرید از بازار که ریسکهای مالی تجاریسازی نوآوری را کاهش میدهد؛
- استفاده از بستر امن، قانونی و تخصصی بازار دارایی فکری فرابورس ایران برای عرضه نوآوری؛
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.