معاون نظارت و سنجش دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور با اشاره به صدور بیش از ۱۰۰ هزار کد مدرسی در دانشگاههای علمی کاربردی کشور، خاطرنشان کرد: ۵۰ هزار مدرس متقاضی تدریس در دانشگاه علمی کاربردی هستند.
به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور(callforpapers.ir)، جواد حاتمی سطح بندی مراکز دانشگاه علمی کاربردی در کشور را بر اساس فاکتورهای پرسنلی، فضاهای کاربردی، کیفیت و میزان اشتغال فارغالتحصیلان و استفاده از تکنولوژیهای آموزشی دانست و اظهار کرد: طرح سطحبندی مراکز دانشگاه علمی کاربردی پس از بررسی، در شورای مرکزی دانشگاه تصویب و اجرایی خواهد شد.
وی افزود: طرح سطحبندی مراکز دانشگاه علمی کاربردی با استقرار یک سامانه تحت وب برای ارزیابی شاخصهای مراکز انجام میشود.
وی با اشاره به صدور بیش از ۱۰۰ هزار کد مدرسی در دانشگاههای علمی کاربردی کشور، خاطرنشان کرد: دانشگاه علمی کاربردی ۵۰ هزار متقاضی تدریس دارد.
حاتمی با بیان اینکه از ۵۰ هزار مدرس متقاضی حدود دو یا سه هزار نفر کد مدرسی خواهند گرفت، تصریح کرد: دانشگاه جامع علمی کاربردی پاسخگوی فارغالتحصیلان دیگر دانشگاههای کشور نیست و بر فارغالتحصیلان دانشگاه علمی کابردی تمرکز دارد.
معاون نظارت و سنجش دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور با تاکید بر رسالت دانشگاه علمی کاربردی مبنی بر تربیت نیروی ماهر، متخصص و بر اساس نیاز بازار، اظهار کرد: انحرافی در این رسالت دانشگاه به وجود آمده است که باید بر این هدف و رفع این انحراف متمرکز شویم.
وی با اشاره به اینکه دانشگاه جامع علمی کاربردی در بازخوردهای اجتماعی یک دانشگاه مهارتآفرین تلقی نمیشود، افزود: بازخورد اجتماعی بهترین شاخص برای دورشدن این دانشگاه از مسیر اصلی است.
حاتمی، منفعتطلبی برخی از افراد و گروهها در دولت سابق را علت اصلی عدم دستیابی به این رسالت خواند و افزود: در هشت سال دولت قبلی هرگز شورای مرکزی دانشگاه برگزار نشد ولی در دولت فعلی با انتخاب هیات رئیسه جدید، در استانها روسای لایقی انتخاب شدند.
معاون نظارت و سنجش دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور تصریح کرد: اعطای اختیارات بیشتر به روسای واحدهای استانی جدیدترین خبر دانشگاه علمی کاربردی برای مراکز این دانشگاه در کشور است.
ایسنا