خدمات ارزش افزوده بر بستر تلفن همراه(Mobile VAS)
- نقش دولت در توسعه خدمات ارزش افزوده همراه
- بررسي چارچوب تعاملات و مدل همكاري اجزاي زنجيره ارزش تلفن همراه
- بررسي تجربيات جهاني در حوزه زنجيره ارزش تلفن همراه
- نقش خدمات ارزش افزوده در افزايش ARPU
- بررسي ويژگي هاي بازار خدمات ارزش افزوده تلفن همراه
- فرهنگ سازي عمومي جهت استفاده صحيح از خدمات ارزش افزوده تلفن همراه
- رايانش ابري (cloud computing) و نقش آن در خدمات ارزش افزوده
- مقايسه و تحليل خدمات ارزش افزوده موجود در كشور
- تحليل كيفيت خدمات ارزش افزوده اي كه در كشور ارائه مي شود
بازار و كسب و كار خدمات همراه (Mobile Business)
- مدلهاي مشاركت در توليد و ارائه محتوا
- معيارهاي سنجش و ارزيابي رضايتمندي كاربران
- روشهاي نيازسنجي بازار VAS
- راهكارهاي سرمايه گذاري براي پياده سازي يك مدل كسب و كار با دوام
- مدلهاي كاري و نحوه مشاركت بازيگران اصلي در اكوسيستم خدمات ارزش افزوده
- فرصتهاي شغلي در چرخه خدمات ارزش افزوده
- مدلهاي كسب و كار نرم افزاري نوآورانه: ايجاد يك مدل كسب و كار سودآور و داراي پتانسيل رشد
- مخاطب شناسي از طريق خدماتي كه مخاطب حاضر است براي آنها هزينه پرداخت كند
- چگونگي توسعه كسب و كار جذاب براي موسسات مالي براي حصول اطمينان از موفقيت خدمات پرداخت همراه
- راهكارهاي عملي براي استفاده از فرصت ها و افزايش درآمد از طريق تلفن همراه
اپراتورها و زيرساخت (Operators and Platforms)
- مقايسه اپراتورهاي داخلي و خارجي و ارائه بهترين عملكردها
- اپراتور سوم و فناوري 3G
- چشمانداز به كارگيري فناوري LTE در ايران
- فناوريها و بسترهاي مورد نياز براي ارائه خدمات ارزش افزوده
- بررسي مشكلات زيرساختي موجود در توسعه خدمات همراه
خدمات عمومي (دولتي) همراه (Public and Government Mobile Services)
- بررسي و مقايسه خدمات دولت همراه موجود در كشور و نمونه هاي موفق بين المللي
- آسيب شناسي و رفع موانع موجود بر سر راه ارائه خدمات دولت همراه در كشورهاي در حال توسعه
- نقش خدمات مكان محور در دولت الكترونيك و مديريت شهري
- استراتژيهاي ايجاد تعهد شهروندي با استفاده از خدمات همراه
- يكپارچه سازي دولت الكترونيك و دولت همراه
- چارچوبهاي قانوني و حقوقي اجراي دولت همراه
- نقش دولت همراه در ايجاد هماهنگي بين نهادهاي فعال دولتي مانند اورژانس و پليس
- نقش سازمانهاي دولتي و خصوصي در توسعه خدمات دولت همراه
- ارائه خدمات همراه در حوزه كشاورزي؛ چالش ها و موانع
- چالشهاي سياسي، قانوني و فرهنگي موجود بر سر راه ارائه خدمات دولت همراه
- ريسكهاي تامين امنيت خدمات دولت همراه، شناسايي تهديدها و چگونگي برقراري تعادل بين آنها
- چالشهاي زيرساختي موجود بر سر راه ارائه خدمات دولت همراه
- تجربههاي موفق بينالمللي در ارائه خدمات عمومي همراه
- ارزش افزوده تلفن همراه در تأمين امنيت عمومي و مديريت بحران راهكارهاي ارائه خدمات سلامت همراه در ايران
- برنامهريزي، اجرا و بهرهبرداري پروژههاي ملي سلامت همراه
- تلفن همراه در نقش پزشك همراه
- تجربههاي موفق بينالمللي در سلامت همراه
محتواي همراه (Mobile Content)
- راهكارهاي توليد و ارائه محتوا و نرمافزارهاي بومي
- چگونه مي توان ميزان موفقيت يك كمپين تبليغاتي/بازاريابي تلفن همراه را اندازه گيري كرد؟
- استراتژيهاي مناسب براي داشتن تبليغات همراه موثر
- نقطه تقاطع بازاريابي و سرگرميهاي تلفن همراه
- تقاضا و رفتار مشتركين تلفن همراه چه تاثيري بر سرگرميهاي تلفن همراه دارد؟
- روشهاي به كارگيري و ايجاد انگيزه براي نيروهاي خلاق و مستعد در كشور
- تأثيرپذيري محتوا از فرهنگ بومي و سلايق مخاطب
- جايگاه و برنامههاي دستگاههاي نظارتي و كنترلي در چرخه توليد و توزيع محتواي همراه
- مدلهاي مشاركت در توليد و ارائه محتوا
- اهميت كيفيت محتوا و نقش آن در ارتقا سطح فرهنگ كشور
- راهكارهاي تضمين حقوق صاحبان محتوا
- نقش متوليان فرهنگي كشور در توسعه محتواي همراه
- تبليغات همراه؛ از پيامكهاي ناخواسته تا فرصتهاي خلق ارزش افزوده
خدمات مالي و بانكي همراه (Mobile Banking and Payment)
- مقايسه روش هاي مختلف پرداخت همراه بر مبناي ارزشي كه هر يك براي مشتريان ايجاد مي كنند
- چه چيزي يك تامين كننده كيف پول همراه را به يك شريك قابل اطمينان تبديل مي كند؟
- چگونگي مي توان پرداخت همراه را با ساير روشهاي پرداخت سازگار نمود؟
- تحليل نقش آينده بانكها در صنعت پرداخت همراه و چگونگي سرمايه گذاري آنها در بازار
- بررسي فرصتهاي بردن بانكداري به محاسبات ابري پرداخت همراه: با كمك بانك يا بدون بانك؟
- NFC راهكاري امن براي پرداخت؟
- تأمين امنيت در ارائه خدمات مالي همراه
- موانع فراگير شدن خدمات مالي همراه چيست؟
- ارائه راهكارهاي برد- برد (بانك و اپراتور) در ارائه خدمات بانكي همراه
- تلفن همراه؛ كيف پول همراه يا بانك همراه؟
- استانداردهاي فعلي و نيازمندي هاي آتي در زمينه پرداخت همراه
- بررسي رفتار مشتريان در استفاده از تلفن همراه در خريد
- الزامات زيرساختي و مدل هاي تسهيم درآمد در پرداخت همراه
- چگونگي ايجاد يك نقشه راه براي توسعه موفقيت آميز پرداخت از طريق NFC
- تاثير تلفن همراه بر بازار خدمات مالي
- افزايش فرصت ها در انتقال پول با استفاده از فناوري هاي همراه بواسطه هماهنگ سازي تمامي سهامداران
حفظ و وفادارسازي مشتري(Customer Loyalty)
- مديريت رفتار با مشتري و ساير تكنيك هاي مديريتي و سيستمي
- شهروند الكترونيك، دولت الكترونيك و مديريت ارتباطات
- جايگاه مشتريان در برنامه ريزي تبليغات و بازاريابي marketing plan
- اولويت دادن به حفظ مشتري با استفاده از بررسي بهترين عملكردها
- طراحي محصول بر مبناي نياز مشتري ارتباط بين CRM و QFD
- سنجش رضايت مشتريCSM ، ارتباط با مشتريان، افزايش فروش و ارتقاي خدمات
- نظام خدمات پس از فروش و مديريت ارتباط با مشتريان
- مدل هاي اجرايي مديريت ارتباط با مشتري، ابزارها و روش ها
- توسعه استراتژي هاي تجاري براي درگيركردن، جذب كردن و نگه داشتن مشتري از طريق خدمات ارزش افزوده تلفن همراه
- كلوپ مشتريان و نقش آن در توسعه روابط با مشتريان
- روشهاي حفظ رضايتمندي كاربران
نرمافزارهاي همراه (Mobile Apps)
- مسأله محافظت از حقوق مالكيت مادي- معنوي نرمافزارهاي تلفن همراه در ايران
- نقش فروشگاههاي نرمافزاري و روشهاي موفق پياده سازي آن
- چگونگي رقابت توليدكنندگان داخلي نرمافـزار با انبوه نرمافـزارهاي رايگـان بينالمللي موجود
- درك پويايي فروشگاه نرم افزاري، كسب درآمد و تغييرات بازار
- ايجاد تجربه ارزشمند براي مشتري بواسطه ارائه محتوا و نرم افزار با ارزش تر
- بررسي تجربههاي ملي و بين المللي بنگاههايي كه موفق به ارائه مطلوب نرم افزار خود شده اند
- درگير كردن و وفادارسازي كاربران نرم افزارهاي همراه
- آخرين چالشها و فرصتهاي موجود براي توسعه محتوا و نرم افزارهاي همراه
وب همراه (Mobile Web)
- نقش توسعه كاربري وب در تلفن همراه
- استفاده از وب و انواع مرورگر براي ارائه محتوا و تعامل با مخاطب
- مقايسه نرمافزار و مرورگر وب به عنوان دو
- تاثير پيشرفت چشمگير قابليتها و انعطافپذير بالاي فناوريهاي وب بر اكوسيستم نرمافزار همراه
- شباهتها و تفاوتهاي ارائه خدمات عمومي در بستر وب و تلفن همراه
- استقرار استراتژي يكپارچه وب و خدمات ارزش افزوده براي هدايت مشتركين در يك بازار رقابت