تاثير بيهوشي كودكان زير سه سال بر روي عملكرد شناختي و زباني آنها
نتايج يك تحقيق در استراليا نشان داد: كودكان كمتر از سه سال كه از ماده بيهوشي استفاده كردهاند بيشتر با مشكلات يادگيري روبهرو ميشوند.
به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور (callforpapers.ir) اين يافتهها حاصل تجزيه و تحليل دانشگاه وسترن استراليا از تاثيرات طولاني مدت بيهوشي بر روي دو هزار و 868 كودك است.
«بريتا رگلي وون اونگرن استرنبرگ»، محقق دانشكده پزشكي و داروشناسي وسترن استراليا با اشاره به اين تحقيق ميگويد: اين تحقيق، تاثيرات در معرض بيهوشي قرارگرفتن كودكان زير سه سال را بر روي عملكرد شناختي و زباني آنها مورد بررسي قرار داده است.
وي ميافزايد: طي اين تحقيق 321 كودك زير سه سال كه به خاطر عمل جراحي يا تستهاي تشخيص، بيهوش شده بودند را تحت مراقبت قرار داديم و متوجه شديم اين كودكان در مقايسه با ساير كودكاني كه بيهوشي دريافت نكردهاند، دو برابر بيشتر دچار اختلالات زباني قابل توجه شدهاند. همچنين سه برابر بيشتر در معرض مشكل استدلال انتزاعي در سنين 10 سالگي قرار دارند.
وي با اشاره به نتايج اين تحقيق اظهار ميكند: اين تحقيقات هنوز قطعي نيست و ما به دنبال نتايج مطمئنتري هستيم و اين بدان معنا نيست كه كودكان نيازمند عمل جراحي، از انجام آن خودداري كنند.
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.