به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور ؛ محققان آمریکایی در آزمایشات خود متوجه شدند مغز در دوره قبل از رفتن کودک به مدرسه نسبت به رفتارهای حمایتی مادرانه پاسخ بیشتری می دهد.
محققان دانشگاه واشنگتن با اسکن مغز کودکان از دوران قبل از مدرسه تا دوران نوجوانی متوجه شدند، حجم هیپوکامپ در مغز کودکانی که در کنار مادران خود در دوران قبل از مدرسه ساعات زیادی را با آنها سپری می کنند از افزایش قابل توجهی برخوردار است.
این قسمت از مغز وظیفه مهمی را در یادگیری، حافظه و تنظیم احساسات ایفا می کند.
اما در مقابل کودکانی که از حمایت مادرانه کمتری در دوران قبل از مدرسه برخوردار هستند دارای هیپوکامپ کوچکتری نیز هستند. به گفته محققان رابطه فرزند با مادر در دوران کودکی بسیار مهمتر از زمانی است که او بزرگتر می شود.
نتیجه این تحقیق در نشریه «آکادمی ملی علوم» چاپ شده است.